Παρά το γεγονός ότι η εγχώρια αγορά αποτελεί παραμένει ο κύριος προμηθευτής των ελληνικών επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου, εντούτοις την τελευταία διετία παρατηρείται σημαντική μείωση της προέλευσης των εμπορευμάτων από τη χώρα μας.
Το μερίδιο της εγχώριας αγοράς, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Ετήσιας Έρευνας Ελληνικού Εμπορίου της ΕΣΕΕ καταγράφει ισχυρή πτώση, ύψους 10 ποσοστιαίων μονάδων από το 2020 έως σήμερα. Συγκεκριμένα διαμορφώθηκε στο 61% το 2022 έναντι 71% το 2020.
Σημειώνεται ότι το 2020 είχε καταγραφεί μία στροφή στην εσωτερική αγορά εξαιτίας των αναταράξεων στις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες που είχε προκαλέσει η πανδημία. Αυτό ωστόσο δεν φαίνεται να διατηρείται τα χρόνια που ακολούθησαν καθώς αποκαθίσταται ο όγκος των παραγόμενων προϊόντων σε ξένες αγορές.
Έτσι το 2022 οι εισαγωγές από τις ασιατικές αγορές και κυρίως από την Κίνα καταγράφουν ανοδική τροχιά και επιστρέφουν στα επίπεδα του 2019 (13,6%).
Ακολουθούν, ως πηγή προέλευσης εμπορευμάτων, οι χώρες της Ε.Ε. με ποσοστό 16,5%, ενώ φαίνεται ότι ενισχύονται οι εισαγωγές εμπορευμάτων και από άλλες χώρες (6,2% το 2022 έναντι 0,9% το 2021).
Σταθερά στα ίδια χαμηλά επίπεδα παραμένουν οι λοιπές χώρες της Ευρώπης και η Αφρική-Μέση Ανατολή (1,6% και 0,9% αντίστοιχα) ενώ η προέλευση των προϊόντων από την Ρωσία και τις ΗΠΑ κινείται -για διαφορετικούς λόγους- σε μηδενικά επίπεδα.
Πάντως με βάση τα στοιχεία της έρευνας οι ελληνικές επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου, παραδοσιακά βασίζουν την επιτυχία τους στη σχέση εμπιστοσύνης με τους προμηθευτές τους και επενδύουν στη διατήρηση μακροχρόνιων εταιρικών σχέσεων. Συγκεκριμένα, για το 2022, το 73% των επιχειρήσεων δεν διέκοψε την συνεργασία του με κάποιον προμηθευτή, ποσοστό που κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με το 2020 και εμφανίζεται αυξημένο συγκριτικά με το 2021 (69%).
Πηγή: www.cnn.gr https://www.cnn.gr/oikonomia/anaptyxi/story/353298/lianemporio-oi-xores-promitheftes-ton-ellinikon-epixeiriseon